Založ si blog

Najkrajší mikulášsky darček

Nič tak nerozjasní deň dospelého človeka, ako úsmev malého dieťaťa. Možno trochu klišé, ale zažil som to na vlastnej koži. Včera. Mne samotnému nebolo dopriate tešiť sa z úsmevu svojich detí, mne žiadne nehovorí otec alebo dedo. Ťažko som si na to zvykal, ale čas zahojí všetko a ani šibenica tak nebolí, keď slučka prestane omínať na krku.

 

Ale poďme k v včerajšiemu ránu. Sedel som v autobuse MHD, mieril som si to do práce a ako každý som držal v ruke mobil a čítal si správy. Predsa nebudem iný a vyčnievať z radu. Kam som sa pozrel, všetky hlavy boli sklonené a prsty priam lietali po tlačidlách s písmenami. Akoby všetci na niečo zabudli a na poslednú chvíľu chceli o tom informovať celé svoje okolie. Pohrúžený do noviniek virtuálneho sveta som si nevšimol, že na sedadlo vedľa mňa vyhuplo niečo, lepšie povedané niekto. Pocit, keď sa na vás niekto díva, poznáte všetci. Zrazu vás šteklí v zátylku, na krku, periférne sa vám zdá, že ste niekoho stredobodom pozornosti. Nezdalo sa mi to. Pozrel som sa vedľa seba a…spod šálu a čiapky stiahnutej hlboko do čela bolo vidieť len oči. Uprene sa na mňa pozerali a usmievali sa.
Som slušne vychovaný a neprišlo mi nič lepšie na um, ako sa pozdraviť: „Ahoj.“
Spod šálu sa ozvalo huhňavé: „Ahoj.“ Pohľad zostával ten istý. Skúmavý a zároveň šibalsky usmiaty.
Rozpaky sa ma zmocňovali čím ďalej, tým viac. Nemám skúsenosti s rozhovormi s mladými devami a táto bola naozaj mladučká. Zrazu som nevedel, čo s rukami, mobil mi pripadal úplne zbytočný, prehadzoval som si ho ako žeravý uhlík, svoj pohľad som nevedel upokojiť. Snažil som sa pozerať hocikde inde, len nie do tváre svojej susedky. Napriek tomu som cítil, že ona naďalej drzo skúma moju tvár.
„Ujo?“ počul som nesmelý hlas.
Otočil som sa k nej.
„Ujo, ty si Mikuláš?“
Strhol som sa. Ja a Mikuláš? To hádam nie. Poznám jedného, volá sa Mirko Kapusta a okrem toho, že je úžasný Mikuláš, píše krásne básne pre detičky. Ale ja? Zamyslel som sa nad sebou. Vtedy mi to došlo. Moja brada. Šedivý porast na mojej tvári pomýlil malú slečnu. Dostala ma do prekérnej situácie. Ak sa priznám, že nie som Mikuláš, možno zničím jej detské ilúzie o starom pánovi, ktorý nosí deťom vrecúška so sladkosťami. Ak potvrdím, že ním som, budem klamať a to sa deťom nemá. Nech mi je odpustené, nemohol som inak. Hral som „vnútenú“ rolu do konca. Odmenou mi bol úprimný smiech, už nielen očí, ale aj z pier mojej novej priateľky, Šárky. Dozvedel som sa mnoho z jej doterajšieho štvorročného života, aj to, že mi žiadnu zo svojich hračiek nedá, pretože ostatné by boli smutné.

Milá Šárka, si skvelé dievča a ja Ti z celého srdca ďakujem za najkrajší mikulášsky darček, aký som kedy dostal. Detský úsmev.

Neobyčajne obyčajné Vianoce

24.12.2020

Zvláštny rok napätia, neistôt a nepredvídaných zmien sa blíži k svojmu koncu. Áno, odrazu nachádzame čas prehodnocovať a zamýšľať sa. Nič nemusíme robiť rýchlo, okolnosti nás prinútili spomaliť. Situácia, v ktorej sme sa nechtiac ocitli, nás nabáda viac ako inokedy byť obozretnými, ohľaduplnými a obrniť sa vysokou dávkou tolerancie a empatie voči iným. Mnohí z [...]

Čiernočierna tma

26.10.2020

„Temnota nemôže vyhnať tmu: dokáže to iba svetlo. Nenávisť nemôže vytlačiť nenávisť: to môže urobiť iba láska.“ Martin Luther King Jr. Premýšľal som, o čom by mohla byť dnešná úvaha. Politika ani súčasná situácia okolo korona šialenstva nie sú témy, ktoré by ma prinútili sadnúť si a zosmoliť niekoľko slov do súvislej zmysluplnej vety. Áno, týka sa ma [...]

Nehľadaj pravdu – pohľad zvnútra (recenzia knihy)

25.10.2020

Keď ma pred niekedy v decembri minulého roku oslovila Zdenka Wenzlová Švábeková, či by som sa nepodujal spolupodieľať sa na jej novej knihe NEHĽADAJ PRAVDU ako redaktor a korektor, vyrazila mi tým dych. Nie preto, žeby som sa na túto ťažkú a zodpovednú úlohu necítil, milujem výzvy a toto bola výzvy z kategórie vysnívaných, ale preto, že poznám Zdenkin štýl písania, [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

juliendan

V knihách je zachytená múdrosť tohto sveta.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 20
Celková čítanosť: 36058x
Priemerná čítanosť článkov: 1803x

Autor blogu

Kategórie