Založ si blog

Nehaňme matku za jej lásku k dcére (venované všetkým ženám, matkám)

Vôňa mamy

Moja najmladšia dcérka Martinka mi priniesla domov nákup. Postavila sa meter odo mňa a s neuveriteľne smutným pohľadom mi povedala: „Maminka ja viem, že teraz je zakázané sa objímať, ale ja by som ťa tak veľmi chcela objať.“
Nič mi nemohlo zabrániť objať svoje dieťa.
Nie, nemohla mi v tom zabrániť ani hrozba vírusu, či nebodaj smrti.
Objatie bolo vrúcne, skryla som v ňom slzy, ktoré nahradil úsmev, keď z úst môjho dievčatka zaznelo: „Ako krásne voniaš, mami.“
Je to dnes nezodpovedné a nebodaj to bude trestné, objať svoje dieťa, či objať svoju mamu?
PRIZNÁVAM!
Som s nesmiernou láskou v srdci k svojim deťom nezodpovednou mamou.
Odsúdite ma?
Ja vás nie!
Ak si chcete uchovať vôňu mamy, nebojte sa ju objať.

Nie, to nie je úryvok z niektorej mojej pripravovanej knihy. Toto sú skutočné slová ženy, matky. Spisovateľky Zdenky Wenzlovej Švábekovej. Napísala ich na sociálnu sieť plná nesmiernych emócií aké vie vyvolať len blízkosť človeka, ktorého milujeme. Mám to šťastie poznať túto dámu osobne a viem, ako veľmi miluje svoje deti. Preto ma tento príspevok vôbec neprekvapil. Iné to už bolo s reakciami, ktoré sa začali pod ním objavovať. Mnohé z nich boli súhlasné a vyjadrovali Zdenke podporu, no našlo sa dosť takých, ktoré ju za tento čin odsudzovali. Prečo? Lebo objala svoju dcéru? Začíname znovu upaľovať bosorky? Predsa tam vonku je toho zla omnoho viac. Áno, všetci sa bojíme, máme strach z neviditeľného nepriateľa, ktorý nás môže kedykoľvek napadnúť a zničiť. Ale pre tento strach predsa nemôžeme v sebe zahubiť najkrajší ľudský cit, aký nám bol kedy daný. Mimoriadny stav si vyžaduje mimoriadne reakcie, mimoriadne opatrenia. Avšak žiadny mimoriadny stav nie je viac ako je láska medzi rodičmi a ich deťmi. Kto môže lepšie poznať svoju dcéru, ak nie jej matka? Tá matka predsa vie, kam chodí jej dcéra, kde pracuje a verte mi, obe sú veľmi zodpovedné. Koľkí z nás žijú s deťmi v jednej domácnosti, dotýkajú sa ich, pohladia ich, aj objímu. A potom idú do práce, cestujú možno prostriedkami MHD, stretnú sa s inými ľuďmi. Tu nie je rovnaké riziko nákazy? Toto nie je nezodpovedné konanie? Tu sa nehazarduje so zdravím? Odpoviem za vás. Nie. Nemyslím si, že ktrokoľvek z nás je nezodpovedný a robí veci, ktorými by mohol ublížiť svojim blízkym. Nikto z nás nie je samovrah, ani nič podobné.

Prežívame veľmi ťažké obdobie. Dni plné strachu a takmer beznádeje. Hrozí nám úplná izolácia. Viem si predstaviť oči plné sĺz. Ale v tých očiach musí byť najmä viera, Viera, že všetko zlé sa raz skončí. A my opäť budeme môcť slobodne kráčať po ulici, držiac svoju milú, svojho milého za ruku a smiať sa šťastní, že sme to zvládli. Neviem, aká dlhá bude táto cesta, ale na jej konci určite nechceme byť smutní. Buďme však ľudia, buďme k sebe láskaví a ohľaduplní, až potom súďme a trestajme. Ak je koho súdiť a trestať.

Neobyčajne obyčajné Vianoce

24.12.2020

Zvláštny rok napätia, neistôt a nepredvídaných zmien sa blíži k svojmu koncu. Áno, odrazu nachádzame čas prehodnocovať a zamýšľať sa. Nič nemusíme robiť rýchlo, okolnosti nás prinútili spomaliť. Situácia, v ktorej sme sa nechtiac ocitli, nás nabáda viac ako inokedy byť obozretnými, ohľaduplnými a obrniť sa vysokou dávkou tolerancie a empatie voči iným. Mnohí z [...]

Čiernočierna tma

26.10.2020

„Temnota nemôže vyhnať tmu: dokáže to iba svetlo. Nenávisť nemôže vytlačiť nenávisť: to môže urobiť iba láska.“ Martin Luther King Jr. Premýšľal som, o čom by mohla byť dnešná úvaha. Politika ani súčasná situácia okolo korona šialenstva nie sú témy, ktoré by ma prinútili sadnúť si a zosmoliť niekoľko slov do súvislej zmysluplnej vety. Áno, týka sa ma [...]

Nehľadaj pravdu – pohľad zvnútra (recenzia knihy)

25.10.2020

Keď ma pred niekedy v decembri minulého roku oslovila Zdenka Wenzlová Švábeková, či by som sa nepodujal spolupodieľať sa na jej novej knihe NEHĽADAJ PRAVDU ako redaktor a korektor, vyrazila mi tým dych. Nie preto, žeby som sa na túto ťažkú a zodpovednú úlohu necítil, milujem výzvy a toto bola výzvy z kategórie vysnívaných, ale preto, že poznám Zdenkin štýl písania, [...]

Britain Clinton

Brusel chce uľahčiť život v Británii aj mladým Slovákom. Použije na nich Londýn dvojaký meter?

23.04.2024 14:00

Európska komisia by rada zmäkčila nepríjemné dopady brexitu na občanov členských štátov EÚ vo veku do 30 rokov. Aký postoj zaujali politici v Londýne?

Reedukačné centrum Bystričany

PS vyzýva na zatvorenie reedukačného centra v Bystričanoch. Dochádzalo tam údajne k sexuálnemu násiliu

23.04.2024 13:36, aktualizované: 14:15

Predstavitelia Progresívneho Slovenska realizovali vlastný prieskum zariadenia, v ktorom podľa ich slov dochádza k porušovaniu pravidiel.

medveď

Odstrelom problémového medveďa v L. Mikuláši sa bude zaoberať enviropolícia

23.04.2024 12:55

Občianska iniciatíva My sme les spochybňuje, že pri Liptovskom Mikuláši došlo k usmrteniu správneho medveďa.

Pellegrini

Web ČTK napadli hackeri, vydali správy o zmarenom atentáte na Pellegriniho

23.04.2024 12:36, aktualizované: 13:08

Udalosťou sa zaoberá česká Bezpečnostná informačná služba a ďalšie úrady.

juliendan

V knihách je zachytená múdrosť tohto sveta.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 20
Celková čítanosť: 36076x
Priemerná čítanosť článkov: 1804x

Autor blogu

Kategórie